Strategie

  1. OMD
  2. Services
  3. Strategie

Strategie

Of een bedrijf nu verandert, groeit en vernieuwt of gewoon helemaal nieuw is in de branche: we werken samen met organisaties van iedere omvang om hun doelen bloot te leggen, hun klanten te doorgronden, ze een eigen gezicht en geluid te geven waaraan klanten zich willen verbinden en middelen voor ze te ontwikkelen om hun doelen te bereiken.

Positionering

Welke positie neem je in ten opzichte van vergelijkbare bedrijven of producten? Met wie vergelijken je doelgroepen je, en hoe valt die vergelijking uit? Waarmee onderscheid je je, zodat je doelgroepen een bewuste, positieve keuze voor jou maken? Hoe is dat nu en hoe zou je willen dat het is? Je positionering wordt bepaald door je business, je merk en je communicatie. En dus door keuzes die je zelf maakt. En dáár kunnen wij je bij helpen.

Positionering2

Segmenteren: gebruikersprofielen en klantreizen

Door te segmenteren deel je je totale markt op in marktsegmenten met mensen die herkenbare kenmerken hebben. Die kenmerken vertellen meer over gedragingen en behoeften. En ze zeggen veel over het groeipotentieel van een segment. Door duidelijke gebruikersprofielen samen te stellen, kunnen we ook de klantreis bepalen. En daarmee concrete vragen en behoeften omzetten in concreet concurrentievoordeel.

Persona3

Merkkenmerken

Mensen hebben associaties bij de merken die zij kennen. In hun hoofd verbinden zij er automatisch kenmerken aan. Producten, fysieke eigenschappen, kleuren, vormen, woorden, taal. Of gedrag van medewerkers. Maar ook: hun toegevoegde waarde, zoals veiligheid, gemak, status, zekerheid. Alles bij elkaar bepalen deze merkattributen of -kenmerken of je voor een merk kiest – of niet. Samen gaan we op zoek naar de intrinsieke en extrinsieke kwaliteiten van jouw merk. En daarmee bouwen we verder om te zorgen dat je doelgroepen zich daarmee gaan identificeren.

Attributes

Concurrentie-audit

Als je positionering vooral de positie is die je in het hoofd van je doelgroepen inneemt ten opzichte van je concurrentie, dan is het belangrijk te weten waar die concurrentie staat. Een grondige concurrentieanalyse bepaalt de sterke en zwakke punten in het concurrentielandschap, maakt duidelijk waar openingen liggen en biedt je mogelijkheden om te beslissen waar en hoe je je merk kunt laten groeien.

Conc

Klanten

Hetbegintmettaal
ANWB
Vu
ABN2
Klant Boskalis

Klanten aan het woord

Remini20210604185045751

OMD heeft met ons een transformatieproces in gang gezet waar we, zo bleek, echt aan toe waren. De vertaalslag van essentie naar uiteindelijk een nieuw gezicht en gevoel, zijn met groot inlevingsvermogen en verbeeldingskracht uitgevoerd door OMD. De korte lijnen en betrokkenheid maken het voor ons tot een erg prettige samenwerking. Onwijs mooie dingen moeten soms gewoon op je pad komen.

Emiel Heinsbroek
Marketing Manager bij For The People

Jeroenmessemaekers

Wij hebben voor diverse projecten zeer plezierig en steeds succesvol samengewerkt met OMD Branding. Ze zijn to the point, altijd op tijd en met een hoge standaard voor kwaliteit. Fijn dat ze niet alleen oog hebben voor het kwalitatief goed afronden van hun eigen werkzaamheden, maar ook altijd voor de doelen die wij onszelf als klant stellen. Het eindprodukt is voor ons nooit een dóel op zich maar een míddel. Dat maakt de samenwerking met OMD Branding voor ons zeer waardevol.

Jeroen Messemaeckers van de Graaf
CEO bij Stadswaarde BV

Cees van der voorden

OMD doorziet razendsnel de essentie van mijn complexe business en vertaalt dat naar een boodschap waar mijn organisatie indruk mee maakt

Cees van der Voorden
CEO bij Pincode Telenet International

Frans

Meer weten over dit project of ben jij ook toe aan branding met het juiste onderbuikgevoel? Bel Frans van Noort