project

MARK

Het Utrechtse Stadswaarde was tijdens het inschrijven op de tender voor dé hoogbouwkavel in Leidsche Rijn Centrum Noord een vrij nieuwe ontwikkelaar op de markt. Door de bundeling van krachten met partners als Koopmans Bouwgroep en JP van Eesteren (TBI) vormden ze KEES. Een partij met een schat aan ervaring en hart voor de stad Utrecht. De vraag aan ons: help ons de winnende inschrijving vorm te geven en onszelf op de kaart te zetten.

743 181012 c03 2

MARK heeft grootse plannen

KEES heeft een duidelijke visie op de plot en het verlangen om een iconisch project te realiseren dat bezoekers en bewoners van Leidsche Rijn en Utrecht gastvrij uitnodigt om onderdeel van het project te zijn. Iconisch, groots en meeslepend, mét de menselijke maat. Dit gegeven hebben we vertaald in een korte en krachtige projectnaam: MARK. MARK staat voor de ‘Landmarks’ die hier ontwikkeld worden. En ‘heel toevallig’ is het ook een Utrechts jochie dat naar Leidsche Rijn verhuist en droomt van een groene en duurzame verticale stad met uitzicht op de Dom.

De winnende inschrijving

Naast het ontwikkelen van een pakkend concept was het onze uitdaging om veel informatie kwijt te kunnen op een beperkt aantal pagina’s. Maar hoe zorg je er dan voor dat de inschrijving er aantrekkelijk uit blijft zien en de kwaliteit van het plan eruit springt? Wij losten dit op door een strak opgezet en sober design te gebruiken voor de beschrijving van het proces en de beleving van het product er uit te laten springen met veel kleur en prachtige beelden. Zo werd MARK het boegbeeld en kon KEES – met een dijk van een plan – de tendercommissie overtuigen.

MARK Integrale aanbieding Pagina 05
MARK Integrale aanbieding Pagina 16
MARK Integrale aanbieding Pagina 21
MARK Integrale aanbieding Pagina 06