1. OMD
  2. Ons werk
  3. Peelbergen

Een nieuw logo voor Peelbergen

Peelbergen wordt wereldwijd erkend als één van dé prestigieuze centra voor de paardensport. Er worden internationale wedstrijden gereden. En iedereen die iets te betekenen heeft in de paardensport traint paarden op deze absolute toplocatie.

Tegelijkertijd is het een laagdrempelige plek voor iedereen die van paardensport houdt. Amateur ruiters uit de omgeving, internationale sterren met een paardenpassie en ondernemers uit de omgeving. Iedereen is er op zijn plek.

Borden

Lokale aanjager

Peelbergen is bedacht en gesticht door 45 succesvolle ondernemers uit de regio met een grote passie voor de paardensport. En niet zonder resultaat. Peelbergen is inmiddels een niet weg te denken aanjager van de lokale economie. Vanuit de hele regio trekken er dagjesmensen langs om te genieten van de prachtige omgeving, de internationale sterren en de gezellige sfeer rond de pistes en in de horeca.

Direct rondom Peelbergen heeft zich een keur aan bedrijven gevestigd die op de een of andere manier koploper zijn in de paardensport. Van leveranciers van de allerbeste kledingmerken tot de allerbeste paardenuitrusting zitten op een steenworp bij elkaar.

Een nieuw logo

Peelbergen stelde ons de vraag om een nieuw logo te ontwerpen. Het oorspronkelijke logo dateerde uit de opstartfase en paste niet meer bij de sfeer en ambitie van het centrum.

Stijlconcept peelbergen

Onderzoek

In de merkstrategie fase blijkt al snel dat Peelbergen in essentie een doelgerichte, vooruitstrevende verbinder is. Bij Peelbergen komt iedereen een beetje thuis. Bovenal voel je de trots van het succes waarvan je deel uitmaakt. Het is dat onderbuikgevoel dat we voelbaar wilden maken in het nieuwe logo.

Om de grenzen van mogelijkheden op te zoeken hebben we twee richtingen onderzocht. Een traditionele richting die gaat over succes en trots met een duidelijk verwijzing naar de sport én daarnaast een minimalistische richting die meer zit op verbinding.

Met de constatering van de klant dat BMW ook geen auto in het logo heeft durfde Peelbergen het aan om te kiezen voor een logo zonder paard.

Logostudie
Peel logo kopiëren

Samen uniek

De geabstraheerde hoefijzers zijn een knipoog naar de paardensport maar gaan vooral over openheid en krachten bundelen. De founders, die het centrum samen tot leven brengen, de lokale economie die daarvan meeprofiteert, de lokale sociale factor, het wereldwijde netwerk van topsporters en het centrum als ideale netwerklocatie zijn verbeeld in vijf elementen die samen één geheel vormen. Het logo is nu net zo uniek binnen de paardensport, als de identiteit van Peelbergen zelf.

Frans

Meer weten over dit project of ben jij ook toe aan branding met het juiste onderbuikgevoel? Bel Frans van Noort